Hírek

Nyomtatás

Informatikus hallgatók a mély vízben

2014. 02. 17.
együttműködés, felsőoktatás, munkaerőpiac
Informatikus hallgatók a mély vízben Céges kutatás-fejlesztési laborokban valós problémákon dolgozhatnak budapesti mérnökhallgatók, így már diákként értékes munkatapasztalatokat szerezhetnek.

 A Tempus Közalapítvány a tudományos, technológiai, matematikai képzések számára hirdetett pályázatot, amelyen olyan innovatív és gyakorlatorientált felsőoktatási kurzusokat kerestek, amelyek szemléletformáló hatással lehetnek a tudomány, a technológia, a mérnöktudomány és a matematika területek oktatására, a hallgatók az elmélet mellett a munkahelyeken szükséges tudásra is szert tehetnek.

A szervezők rangsor nélkül a legkiemelkedőbbnek ítélt hét pályázatot díjazták, köztük az ELTE Informatikai Kar két programját.

Tóth Melinda, Horváth Zoltán: RefactorErl a Szoftvertechnológia Laborban

A RefactorErl projektkurzus lehetőséget biztosít a részt vevő BSc, MSc és PhD szinten tanuló hallgatóknak, hogy felkészültségüknek megfelelő szinten bekapcsolódhassanak a kar ipari partnere, az Ericsson által biztosított kutatás-fejlesztési feladatok megoldásába. Naprakész szoftverfejlesztési ismereteket szereznek, új interfészeket terveznek, kódot írnak egy már meglévő, összetett szoftverhez, karbantartják, tesztelik és dokumentálják azt. A kurzus izgalmas és összetett feladatokat kínál azon hallgatók számára, akik már egyetemi tanulmányaik során szeretnék élesben megtapasztalni, hogy miként tudják az ELTE-n szerzett tudásukat az iparban alkalmazni. A hallgatók részvételével kifejlesztett RefactorErl refaktoráló eszközt az Ericsson Magyarország több fejlesztő részlege is sikerrel alkalmazta, és további felhasználása várható a cég külföldi részlegeinél.

Turcsányi-Szabó Márta (IK): „Interaktív média" integrált kurzuscsoport a T@T Laborban

A kurzus célja olyan innovatív ismeretszerző installációk felállítása, amelyek lehetnek akár a formális tanulás eszközei is, de alkalmasak más környezetben (például múzeumokban) is az érdeklődés felkeltésére és a felfedezés élményének átadására. A kurzus angol nyelvű digitális tananyaga Web 2.0-ás eszközökkel kiegészítve szolgáltatja az újonnan megjelenő technológiák folyamatosan frissülő ismereteit. Mivel a kurzusban részt vevő hallgatók más-más háttérrel rendelkeznek, ezért a bemeneti követelmények a felvett konkrét tárgynak megfelelően lettek külön-kölön megfogalmazva és a hallgatók hátterük, képességeik, és érdeklődésüknek megfelelően vehetnek részt interdiszciplináris projektmunkában, melynek során a fejlesztési tevékenység elméleti és gyakorlati ismereteit sajátítják el, végigjárva a fejlesztés valamennyi fázisát a kreatív ötlettől a tervezésen át a megvalósításig, a prototípus elkészítéséig, teszteléséig és a dokumentáció összeállításáig.

 

Forrás: Figyelő online