Nyomtats

Izgalmas verseny a BGF-en

2015. 10. 09.
Y generáció, felsõoktatás, innováció
Milyen digitális banki szolgáltatásokat várnak el az ügyfelek a jövõben? Mivel lehet felkelteni az „Y” és „Z” generáció figyelmét egy befektetési képzés iránt?

Egyebek mellett ezekre a kérdésekre kellett választ adniuk a Budapesti Gazdasági Fõiskola Innovate or Die! esetmegoldási versenyén részt vevõ csapatoknak, amelyek ezúttal valós vállalatok problémáira keresték a megoldásokat. A zsûri, a feladatot kiíró cégek vezetõibõl állt.

 

Rendhagyó esetmegoldó napot rendezett a Budapesti Gazdasági Fõiskola Innovate or Die! elnevezéssel a HEHE – Hands on Entrepreneurship for Higher Education Erasmus+ – projekt keretében. A verseny különlegességét az jelentette, hogy a különbözõ felsõoktatási intézményekbõl meghívásos alapon érkezõ ötfõs csapatoknak ezúttal nem kitalált versenyfeladatokra kellett megoldást keresniük, hanem négy, a hazai piacon mûködõ vállalat − a Nemzetközi Bankárképzõ Központ Zrt., a K&H Bank, a KKV Klaszterház Zrt., valamint a SALDO Pénzügyi Tanácsadó és Informatikai Zrt. – egy-egy valós, a menedzsmentet érintõ problémáját próbálták meg orvosolni.

Választ kellett találniuk például arra, milyen digitális banki szolgáltatásokat várnak el majd a jövõben a magánszemélyek és a vállalkozások, miképpen növelhetõ a KKV-k körében a vállalkozássegítõ cégek ismertsége, de feladatuk volt az is, hogy a munkavállalói és tulajdonosi érdekek szem elõtt tartása mellett meghatározzák, milyen termékfejlesztési lehetõségeket látnak egy konkrét vállalat estében.

A problémafelvetéseken közel 6-8 órát dolgoztak a csapatok, ez idõ alatt egyszer konzultálhattak is a feladatokat kiíró cégekkel. A verseny végén a vállalkozások képviselõi és a versenyszervezõk közösen értékelték a megoldásokat.

Dr. Dietz Ferenc, a Budapesti Gazdasági Fõiskola kancellárja az eredményhirdetés elõtt kiemelte: „Jó volt látni, hogy a versenyzõk milyen sikeres megoldásokat adnak a valós vállalati problémákra, és hogy láthatóan ki tudtak és ki mertek lépni a tankönyvek világából, hogy egyéni, kreatív, innovatív ötletekkel állhassanak elõ.”

A gyõztes végül a Budapesti Gazdasági Fõiskola Külkereskedelmi Karának Szakkollégiumi csapata lett, amely arra kereste a választ, milyen eszközökkel kelthetõ fel az „Y” és a „Z” generáció figyelme a Bankárképzõ nemzetközileg akkreditált CEFA befektetés-elemzõi programja iránt. A BGF hallgatói végül azzal nyerték meg a zsûrit, hogy nem csupán marketing-kommunikációs eszközöket javasoltak, hanem kidolgozták egy angol nyelvû kurzus teljes termékfejlesztési koncepcióját, az ahhoz szükséges üzleti tervet és a költségelemzést is, bizonyítva az új termék piacképességét.

Dr. Tóth Judit, a Nemzetközi Bankárképzõ Központ Zrt. vezérigazgatója a díjátadót követõen elmondta: „Elsõsorban az nyûgözött le, ahogy a hallgatók minden kertelés nélkül, alig egy méter távolságból könyörtelenül a szemünkbe mondták a hibáinkat, majd ugyanilyen elszántsággal megoldásokat is javasoltak azokra. Mindezek mellett pedig olyan ötleteket vázoltak, amelyek valóban kivitelezhetõek, és érdemesek a megvalósításra.”

Forrás: www.mmonline.hu

 


Kapcsolódó anyagok:
Név Megjegyzés Típus Méret