Hírek

Nyomtatás

Izgalmas verseny a BGF-en

2015. 10. 09.
Y generáció, felsőoktatás, innováció
Milyen digitális banki szolgáltatásokat várnak el az ügyfelek a jövőben? Mivel lehet felkelteni az „Y” és „Z” generáció figyelmét egy befektetési képzés iránt?

Egyebek mellett ezekre a kérdésekre kellett választ adniuk a Budapesti Gazdasági Főiskola Innovate or Die! esetmegoldási versenyén részt vevő csapatoknak, amelyek ezúttal valós vállalatok problémáira keresték a megoldásokat. A zsűri, a feladatot kiíró cégek vezetőiből állt.

 

Rendhagyó esetmegoldó napot rendezett a Budapesti Gazdasági Főiskola Innovate or Die! elnevezéssel a HEHE – Hands on Entrepreneurship for Higher Education Erasmus+ – projekt keretében. A verseny különlegességét az jelentette, hogy a különböző felsőoktatási intézményekből meghívásos alapon érkező ötfős csapatoknak ezúttal nem kitalált versenyfeladatokra kellett megoldást keresniük, hanem négy, a hazai piacon működő vállalat − a Nemzetközi Bankárképző Központ Zrt., a K&H Bank, a KKV Klaszterház Zrt., valamint a SALDO Pénzügyi Tanácsadó és Informatikai Zrt. – egy-egy valós, a menedzsmentet érintő problémáját próbálták meg orvosolni.

Választ kellett találniuk például arra, milyen digitális banki szolgáltatásokat várnak el majd a jövőben a magánszemélyek és a vállalkozások, miképpen növelhető a KKV-k körében a vállalkozássegítő cégek ismertsége, de feladatuk volt az is, hogy a munkavállalói és tulajdonosi érdekek szem előtt tartása mellett meghatározzák, milyen termékfejlesztési lehetőségeket látnak egy konkrét vállalat estében.

A problémafelvetéseken közel 6-8 órát dolgoztak a csapatok, ez idő alatt egyszer konzultálhattak is a feladatokat kiíró cégekkel. A verseny végén a vállalkozások képviselői és a versenyszervezők közösen értékelték a megoldásokat.

Dr. Dietz Ferenc, a Budapesti Gazdasági Főiskola kancellárja az eredményhirdetés előtt kiemelte: „Jó volt látni, hogy a versenyzők milyen sikeres megoldásokat adnak a valós vállalati problémákra, és hogy láthatóan ki tudtak és ki mertek lépni a tankönyvek világából, hogy egyéni, kreatív, innovatív ötletekkel állhassanak elő.”

A győztes végül a Budapesti Gazdasági Főiskola Külkereskedelmi Karának Szakkollégiumi csapata lett, amely arra kereste a választ, milyen eszközökkel kelthető fel az „Y” és a „Z” generáció figyelme a Bankárképző nemzetközileg akkreditált CEFA befektetés-elemzői programja iránt. A BGF hallgatói végül azzal nyerték meg a zsűrit, hogy nem csupán marketing-kommunikációs eszközöket javasoltak, hanem kidolgozták egy angol nyelvű kurzus teljes termékfejlesztési koncepcióját, az ahhoz szükséges üzleti tervet és a költségelemzést is, bizonyítva az új termék piacképességét.

Dr. Tóth Judit, a Nemzetközi Bankárképző Központ Zrt. vezérigazgatója a díjátadót követően elmondta: „Elsősorban az nyűgözött le, ahogy a hallgatók minden kertelés nélkül, alig egy méter távolságból könyörtelenül a szemünkbe mondták a hibáinkat, majd ugyanilyen elszántsággal megoldásokat is javasoltak azokra. Mindezek mellett pedig olyan ötleteket vázoltak, amelyek valóban kivitelezhetőek, és érdemesek a megvalósításra.”

Forrás: www.mmonline.hu