Nyomtats

Pokolian jól szerepelt a Gyulai szalámija Brüsszelben

2017. 07. 19.
Erasmus+, felnõttképzés, foglalkoztatás
Kivitelének növekedését reméli a Gyulahús Kft. attól, hogy a Nemzetközi Íz és Minõség Intézet két aranycsillaggal díjazta egyik termékét.

 

A nyugat-európai fogyasztók jól ismerik a brüsszeli székhelyû intézet vakteszten alapuló minõsítését, amit 2015-ben a cég gyulai kolbásza, tavaly gyulai szalámija, az idén Pokol szalámija nyert el, így joggal remélik értékesítésük növekedését ezen a piacon - mondta Daka Zsolt, az önkormányzati tulajdonú vállalat ügyvezetõ igazgatója. (Az elõírásoknak megfelelõ termékeket egytõl három csillagig minõsítik.)

 

Közölte, a vállalat az idén kétszáz millió forintból hajtott végre eszközbeszerzést. Egy hústömbmaró-gépet és két töltõ berendezést vásároltak. 2016-ban a Gyulahús Kft. 5,3 milliárd forintos nettó árbevételt ért el, amely mintegy 6 százalékkal haladta meg az elõzõ évit. Az árbevétel 82 százaléka a belföldi, 18 százaléka az exportpiacokról származott, 17 országba exportálnak.

 

Daka Zsolt elmondta: az elsõ fél évben 8 százalékos árbevétel-növekedést pordukáltak, így az éves cél - amely a tavalyihoz hasonlóan hat százalékot irányzott elõ - teljesíthetõnek tûnik. Hozzátette: az alapanyagárak több mint 30 százalékos emelkedése azonban hatással lesz az eredményre, amely 444 millió forint volt 2016-ban.

 

A cég magyarországi tesztelõje volt az Erasmus+ program A munkaalapú tanulás a felnõttképzésben nemzetközi projektnek, amelyben egy finn, egy olasz és egy német cég vett még részt. A 250 dolgozót foglalkoztató Gyulahús 12 munkavállalója, aki nem rendelkezett húsipari végzettséggel, 240 órás szakirányú képzést kapott a programban, amelynek tapasztalatait rögzítették. A több országból összegyûjtött tapasztalatok alapján egy komplex módszertani kézikönyv készül a felnõttek szakképzésének és szakmai továbbképzésének folyamatairól. (MTI)

 

Forrás: Kamara Online


Kapcsolódó anyagok:
Név Megjegyzés Típus Méret