Nyomtats

Szegedi az év diákvállalkozása

2016. 07. 13.
Erasmus, nemzetközi tapasztalat, vállalkozókészség
Szegedi iskola képviseli Magyarországot azon a svájci nemzetközi versenyen, melyen diákcégek vetélkednek az év vállalkozása címért. A waldorfosok felnõtt színezõkkel díszített tárgyakat készítenek, ezzel nyertek itthon.

Az év diákvállalkozása lett a Szabad Waldorf Általános Iskola és Gimnázium diákjainak Game of Tones nevû cége. A Junior Achievement múlt hétvégi országos versenyén mutatkoztak be egyedi papíráruikkal, melyeket saját készítésû felnõtt színezõkkel díszítenek, így minden vásárló egyedivé teheti azokat. Színezhetõ naptárakat, füzeteket, könyvjelzõket gyártanak, melyekkel már nemzetközi piacokon is megfordultak.

– Eredetileg egy erasmusos projektet nyertünk meg, melyben 6 ország egy-egy diákvállalkozása vesz részt – mesélte 
Gera Judit angoltanár, a projekt felelõse. – Erre alakítottuk meg a csapatot 10–12. évfolyamos diákokból. Ahhoz azonban, hogy a cégük hivatalosan is mûködhessen, be kellett neveznünk a Junior Achievement versenyre is.


– Meglepõen szorgalmasak – jellemezte munkatársait Rácz Zoltán, a diákcég ügyvezetõ igazgatója, utalva arra, hogy ha arról van szó, akár pár óra alatt megrajzolnak egy-egy új színezõt, mely aztán díszítõelemként felkerül egy termékre. Mint mondta, azért õ lett a fõnök, mert a jelentkezési lapon õ volt az egyetlen, aki erre a posztra pályázott. A vállalkozásnak van gyártási és pénzügyi osztálya is, hiszen bár tét nélkül, de valóban úgy mûködik, mint az „igaziak". Annyi csak a különbség, hogy ezek a vállalkozók iskola mellett, szabadidejükben dolgoznak.


A diákok az országos döntõn angolul mutatták be vállalkozásukat, illetve üzleti beszámolójukat, mellyel maguk mögé utasították az ország összes többi iskolai projektjét. Õk kapták meg a lehetõséget, hogy júliusban képviselhessék hazánkat a svájci nemzetközi versenyen, ahol közel kétszáz diákvállalkozás mutatkozik be.

Mivel a waldorfos diákvállalkozók nemzetközi programban is részt vesznek, olasz és portugál piacra is kijutottak már. Emellett Óbudán és a szegedi hídi vásárban is árulták a felnõtt színezõs termékeiket. Néhány hónap alatt közel 70 ezer forint hasznot termelt cégük, pedig egyelõre nincs hely, ahol folyamatosan elérhetõk lennének ezek az alkotások.

– Szeretnénk idõvel találni egy partnert, aki boltjában árulja ezeket az egyedi papírárukat, illetve tervezünk egy webshopot is létrehozni – mesélte Gera Judit. Mivel pedig az erasmusos program kétéves, a vállalkozás nem áll le, még egy évig tudják mûködtetni a szegedi diákok.

Forrás: delmagyar.hu


Kapcsolódó anyagok:
Név Megjegyzés Típus Méret